دعوت نامه

 redboyiranشما را دعوت به بازدید از فروشگاه شرکت فناوری های سبز تیتیل مینماید

www.TITIL.IR

LG گوشي جديد خود را با 2 گيگابايت حافظه RAM معرفي کرد

LG گوشي جديد خود را با 2 گيگابايت حافظه RAM معرفي کرد

بعد از معرفي گوشي قدرتمند GALAXY S III توسط کمپاني Samsung، کمپاني LG نيز براي رقابت با سامسونگ، جزئياتي درباره پرچمدار بعدي گوشي هاي اندرويدي خود معرفي کرد. اين گوشي که Optimus LTE2 نام دارد اولين گوشي هوشمندي خواهد بود که از 2 گيگابايت حافظه RAM بهره مي برد.

Optimus LTE2 يک رقيب سرسخت براي گوشي GALAXY S III خواهد بود. علاوه بر بهره گيري از حافظه RAM بسيار بالاي 2 گيگابايتي، Optimus LTE2 از صفحه نمايش True HD IPS، قابليت شارژ بي سيم WPC، سيستم عامل اندرويد 4.0 و باتري 2,150 ميلي آمپري بهره مي برد که طبق ادعاي LG، طول عمر اين باتري 40 درصد بيشتر از باتري هاي موجود بر روي مدل هاي پيشين است.

هنوز LG هيچ صحبتي درباره مدل پردازنده اين گوشي اعلام نکرده است ولي با توجه به ميزان RAM بالاي اين گوشي، انتظار مي رود که از يک پردازنده چهار هسته اي با فرکانس بالا استفاده شود.

شبکه LTE2 که توسط اين گوشي پشتيباني مي شود، هنوز در هيچ کشوري راه اندازي نشده است ولي قرار است تا پايان ماه مي در کره جنوبي راه اندازي شود.

LG فعلا جزئيات بيشتري در مورد اين گوشي منتشر نکرده است.


منبع: Engadget

گزارش ماهانه توزيع سيستم عامل اندرويد: رشد قابل توجه اندرويد 4.0

گزارش ماهانه توزيع سيستم عامل اندرويد: رشد قابل توجه اندرويد 4.0

پس از ماه ها، اين اولين باريست که مي توان يک رشد قابل توجهي در نسخه چهارم سيستم عامل اندرويد يعني ساندويچ بستني مشاهده کرد. سهم اندرويد 4.0 از اين نمودار، نسبت به ماه گذشته 2.3 درصد رشد داشته و از 0.6 درصد به 2.9 درصد رسيده است و دليل اصلي اين رشد ناگهاني را مي توان انتشار آپديت اندرويد 4.0 براي گوشي هاي Samsung Galaxy S II و HTC Sensation دانست.


البته با وجود اين، اندرويد 2.3 با داشتن 63.7 درصد از سهم اين نمودار، همچنان رتبه اول را در اختيار دارد. سال گذشته در همين ماه، اين اندرويد 2.2 بود که سهم عظيمي از اين نمودار را در اختيار داشت و اندرويد 2.3 تنها حدود يک درصد از اين نمودار را در اختيار داشت و اين پروسه بسيار کُند آپديت شدن دستگاه هاي اندرويدي را نشان مي دهد.

البته با وارد شدن گوشي هاي خانواده HTC One و ديگر گوشي هاي مبتني بر اندرويد 4.0، انتظار مي رود شاهد رشد چشمگير ساندويچ بستني طي ماه هاي آينده باشيم.

HP ابزار امنیتی جدیدی برای سازمان‌ها عرضه کرد

HP ابزار امنیتی جدیدی برای سازمان‌ها عرضه کرد اين ابزار به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند استراتژی‌های امنیتی خود را متناسب با خطرات ایجاد شده در اثر افزایش استفاده از ابزارهای رایانه‌ای موبایلی، خدمات پردازش ابری و شبکه‌های اجتماعی تعریف کنند. شرکت Hewett-Packard مجموعه ابزار جدیدی را با نام Enterprise Security Solutions روانه بازار کرده است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند با مشکلات امنیتی ایجاد شده از جانب ابزارهای پردازش ابری و رسانه‌های اجتماعی مقابله کنند. به گزارش ايتنا از همكاران سيستم این ابزار امنیتی جدید با هدف کمک به شرکت‌ها و مراکز تجاری برای مقابله با تهدیدها و خطرات امنیتی ایجاد شده از جانب سیستم‌های رایانه‌ای همراه، خدمات IT مصرفی، خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری و شبکه‌های رسانه‌ای اجتماعی عرضه شده است. شرکت HP بر این باور است که سازمان‌ها برای مقابله با این مشکلات و ناامنی‌ها باید به صورت سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده عمل کنند. شرکت HP برای رسیدن به این هدف ابزارهای امنیتی خود را در مجموعه‌ای جمع‌آوری کرده است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند استراتژی‌های امنیتی خود را متناسب با خطرات ایجاد شده در اثر افزایش استفاده از ابزارهای رایانه‌ای موبایلی، خدمات پردازش ابری و شبکه‌های اجتماعی تعریف کنند. در مجموعه نرم افزارهای امنیتی سازمانی جدید HP ابزارهای ArcSight، Fortify Software، و TippingPoint با یکدیگر ادغام شده‌اند. این شرکت همچنین چندین ابزار امنیتی دیگر را نیز عرضه کرده است که از جمله آنها می‌توان بهHP Reputation Security Monitor برای نمایش لیست آدرس‌های IP و DNSهای آلوده اشاره کرد. ابزار Fortify Software Security Center که در این مجموعه عرضه شده است میزان آسیب‌پذیری سیستم موجود را بررسی می‌کند و ابزار TippingPoint Web Application Digital Vaccine برای ترافیک برنامه‌های مخرب اینترنتی و همچنین آسیب‌پذیری ابزارهای اینترنتی موجود به کار می‌رود.

شارپ از باریك‌ترین دوربين 12.1 مگاپيكسلي دنیا رونمايي كرد

شارپ از باریك‌ترین دوربين 12.1 مگاپيكسلي دنیا رونمايي كرد


شارپ از باریك‌ترین دوربين 12.1 مگاپيكسلي دنیا رونمايي كرد
اين دوربين همچنين قابليت ضبط ويدئويي با رزولوشن ۱۰۸۰p را داشته و از f ۲.۵ برخوردار است. 


شركت شارپ اخيرا كوچك‌ترين نمونه دوربين‌هاي با قابليت تثبيت تصوير را جهت نصب در باريك‌ترين گوشي‌هاي هوشمند، وارد بازار كرده است.

به گزارش ايتنا Image Stabilizer يا تثبيت‌گر تصوير، لرزش دوربین را در هنگام عکاسی با استفاده از ایجاد حرکت معکوس روی یک لنز یا سنسور و یا بصورت نرم‌افزاری حذف می‌کند و از كدر شدگي و بهم ريختگي عکس بر اثر لرزش دوربین جلوگیری مي‌نمايد.

توانايي نصب اين دوربين بر روي انواع تلفن‌ها در حدي است كه حتي باريك‌ترين گوشي هوشمند جهان با ضخامت ۷.۱ ميليمتر كه اخيرا توسط شركت Motorola Razr وارد بازار شده نيز قابليت تطبيق با اين دوربين ۵.۴۷ ميليمتري را دارد.

دوربين ۱۲.۱ مگاپيكسلي CMOS با نام RJ۶۳YC۱۰۰ قرار است از اين پس در وسايل و تجهيزات قابل حملي كه نياز به تثبيت تصوير دارند استفاده شود.

تثبيت‌گر نوري تصوير در اين نمونه مي‌تواند از يك سيستم جابجاكننده لنز براي حركت آنها در درون نمونه استفاده كرده و ثبت لرزش را متوقف كند.

شركت شارپ معتقد است كه اين تكنولوژي، كدري موجود در تصاوير گرفته شده توسط تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها را كاهش داده و ميزان نور كم در حين عكاسي را بهبود مي‌بخشد.

اين دوربين همچنين قابليت ضبط ويدئويي با رزولوشن ۱۰۸۰p را داشته و از f ۲.۵ برخوردار است.

خدمات اپراتور سوم rightel رایتل

در کنار خدماتی اصلی همچون پیام کوتاه و پیام صوتی، نسل سوم امکان استفاده از طیفی گسترده تر از خدمات ارزش افزوده (VAS) را فراهم می کند. اینترنت پرسرعت،‌ انتقال ديتا، تلویزیون موبایل، بانكداري موبايل، خدمات مبتنی بر مکان و انواع امکانات تصویری از جمله این خدمات می‌باشند كه در ادامه برخي از اين خدمات ارزش‌افزوده معرفي شده‌اند:
اینترنت پهن باند بیسیم:
انواع خدمات باند تلفن همراه از جمله مهمترين خدمات ارزش افزوده نسل سوم به شمار مي‌آيند كه امکان استفاده مشترکان از اینترنت پرسرعت بر روی تلفن و یا کامپیوتر خود حتی زمانی که در حال حرکت هستند را فراهم می کند.
برای اتصال به شبکه و بهره‌برداري از اين خدمات، مشتركين مي‌توانند از تلفن همراه و یا لپ‌تاپ خود استفاده کنند. برای استفاده از اينترنت برروي رايانه و لپ‌تاپ لازم است از یک مودم با اندازه مشابه حافظه‌های فلش استفاده خواهدشد.
سرعت اینترنت در نسل سوم تا 42Mbps می رسد و بسته های گوناگون با سرعت و حجم های متفاوت بنا به نیازها و قوانین کشور ارائه خواهد شد
ارائه انواع محتوای عمومي و تخصصي:
بسیاری از خدماتی که در نسل سوم شبكه‌هاي مخابراتي استفاده مي‌شود، خدماتی هستند که اپراتور در آنها نقش ایجاد زیرساخت را دارد و ارائه آنها منوط به همکاری شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی است.
در اين دسته از خدمات، انواع محتواي متني و چند رسانه‌اي مورد نياز با كمك بستر شبكه نسل سوم و با همكاري مجموعه‌هاي توليدكننده آن محتوا، در اختيار مشتركين قرار خواهد گرفت كه در ادامه برخي از آنها معرفي شده‌اند:
برنامه‌هاي تلویزیوني و ويدئويي:‌
با استفاده از این سرویس،‌ کانال‌های تلویزیون بر روی موبایل قابل مشاهده‌است. مشتركين مي‌توانند به راحتی به این کانالها دسترسی پیدا کرده و از برنامه‌هاي آن استفاده كنند. حق پخش برنامه‌های تلویزیونی را نيز مي‌توان از طریق گوشی و بر بستر شبكه نسل سوم پرداخت كرد. همچنين به كمك بستر شبكه نسل‌سوم مي‌توان فيلم يا كليپ‌هاي ويدئويي را براي مشتركين ارسال كرد و توسط گوشي آنها را دريافت نمود. این سرویس به مشتركين اجازه می‌دهد انواع ویدئو و محتویات آن را انتخاب کرده و سپس آن را برای مشاهده به گوشی موبایل،‌لپ تاپ و یا غیره بفرستد. گفتني‌است شبکه‌های خدمات نسل سوم به دلیل ظرفیت و پهنای باند گسترده خود برای ارائه خدمات ویدئویی نیز در موقعیت بهتری نسبت به نسلهاي پيشين خود قرار دارند.
خدمات بانكي و بانكداري:
با توجه به امنيت بالاي شبكه‌هاي نسل سوم و نيز ظرفيت انتقال انواع اطلاعات مورد نياز در شبكه بانكي، امروزه اين شبكه‌ها بستر قابل اطميناني جهت انجام انواع خدمات بانكداري محسوب مي‌گردند. در اين راستا به كمك شبكه نسل‌سوم مشتركين بدون نياز به بسياري از مراجعات حضوري به شعب بانكها و طي‌كردن مراحل مختلف اداري و صرفاً به كمك گوشي تلفن همراه خود، در اسرع وقت نيازهاي بانكي خود را برطرف خواهند كرد.
خدمات مبتنی بر مکان:‌
به كمك سرويس‌هاي مبتني بر مكان، اطلاعات آب و هوا یا ترافیک محلی به گوشي تلفن‌همراه شما فرستاده می‌شود. همچنين امکان جستجوی دوستان یا مراکز تجاری نزدیک شما را فراهم می کند. این خدمات شامل تشخیص موقعیت شخص یا شی ء همچون یافتن نزدیکترین باجه های بانکی الکترونیکی یا موقعیت یک دوست یا کارمند می شود. ردیابی مرسولات یا وسایل نقلیه نیز از جمله خدمات دیگر این سرویس می باشند.
کلیپ های اخبار و اتفاقات ورزشی از جمله محبوب ترین فیلم های دانلود شده توسط کاربران موبایل هستند.

گفتني‌است محدوده خدمات ارزش‌افزوده مبتني بر محتوا بسيار گسترده و متنوع مي‌باشد،‌ لذا به مرور ساير انواع اين خدمات نيز جهت آشنايي بيشتر معرفي خواهند شد.

sorce> http://www.rightel.ir/News/Details/dd5c1dc5-b3ff-4a4e-ba71-9f8e00d50d5c

آندرویید، محبوب ترین برای هکرها


سهم برنامه‌های مخرب مبتنی بر آندرویید در میان همه بدافزارهای تلفن همراه در حال حاضر بیش از ۴۶ درصد است و این میزان به سرعت در حال افزایش است.

نیمه دوم سال ۲۰۱۱ برای تبهکاران سایبری که به طور روزافزون به دنبال فرصت‌هایی برای طراحی نقشه‌های جدید کلاهبرداری در محیط تلفن همراه هستند، ایام پُرتکاپویی بوده است.

به گزارش ايتنا به نقل از موسسه دیده بان آی تی، مطابق گزارش آزمایشگاه کسپرسکی پلتفرم آندرویید سرانجام خود را به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم برای برنامه‌های مخرب تلفن همراه تثبیت کرده است و از پلتفرم‌های دیگر و بدافزار «عمومی» جاوا نیز پیشی گرفته است.
تنها در سپتامبر سال ۲۰۱۱، تعداد بدافزارهایی که به تازگی برای دستگاه‌های مبتنی بر آندرویید کشف شده‌اند به میزان بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

به موازات این روند، روند آشکار دیگری در زمینه بدافزارهای تلفن همراه در جریان است: برنامه‌های مخرب تلفن همراه به طور روزافزون اطلاعات شخصی کاربران را هدف قرار می‌دهند.
همچنین در اکتبر سال ۲۰۱۱، به طور ویژه سهم برنامه‌های مخرب آندرویید که اقدام به سرقت داده‌های شخصی می‌کنند به ۳۴ درصد افزایش یافت.

این روند قطعاً نگران‌کننده است؛ به‌خصوص اگر این مسئله را در نظر بگیریم که این نوع برنامه‌های مخرب تلفن همراه گاهی اوقات در بازار آندرویید ظاهر می‌شوند.

نمونه‌ای از یک برنامه مخرب که از طریق فروشگاهي رسمی توزیع شده است، Trojan-Spy.AndroidOS.Antammi.bاست.
این برنامه که به شکل یک برنامه ساده برای بارگیری زنگ گوشی در می‌آید، در بازار آندرویید ظاهر شد و فقط بعد از دادن اخطار از سوی آزمایشگاه کسپرسکی حذف گردید.
این برنامه «پوششی» برای کاربران روسی طراحی شده است که از آن برای ارسال پیام‌های متنی به یک سرویس پولی برای دریافت نواخت‌های مورد نظر استفاده می‌کنند.

این فعالیت کاملاً قانونی است، اما فعالیت تأثیرگذار مخرب به طور همزمان در پس زمینه جریان دارد. Antammi.b مانند بدافزار قديمي «دسکتاپ» تقریباً همه چیز را سرقت می‌کند: قراردادها، متون، مختصات جی‌پی‌اس و حتی عکس‌ها. سپس گزارش فعالیت‌‌ها از طریق یک نامه الکترونیکی ساده برای تبهکاری که نقشه کلاهبرداری را طراحی کرده است ارسال می‌شود و اطلاعات در یک سرور بارگذاری می‌شوند.

داستان عشق ناکامی که تبهکاران سایبری و پلتفرم آندرویید در آن نقش دارند، به دلیل سهم عمده این پلتفرم از بازار، انعطاف‌پذیری و قابلیت دسترسی آن و در عین حال نظارت مسامحه‌کارانه بر توزیع نرم‌افزاری آن غافلگیرکننده نیست.
نتیجه امر این است که سهم برنامه‌های مخرب مبتنی بر آندرویید در میان همه بدافزارهای تلفن همراه در حال حاضر بیش از ۴۶ درصد است و این میزان به سرعت در حال افزایش است.

مسئله نگران‌کننده‌تر این است که جدا از سرقت اطلاعات شخصی، ارسال متن و برقراری تماس با شماره‌های ويژه و پریمیوم، بدافزارهای تلفن همراه خدمات بانکی را نیز هدف قرار می‌دهند؛ به طوری که اغلب رمزهای عبور و رمزهای تأیید یک بار مصرف را برای تلفن‌های همراه ارسال می‌کنند.

تجزیه و تحلیل دقیق این برنامه مخرب، موسوم به Zeus-in-the-Mobile را می‌توانید اینجا درSecurelist.com بیابید.
 

قرارگاه دفاع سایبری تشکیل شد

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ماموریت قرارگاه دفاع سایبری رصد تهدیدات سایبری علیه زیرساخت‌های امنیت ملی کشور است.

روزنامه شرق - رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از ابلاغ فرمان تشکیل قرارگاه دفاع سایبری در کشور خبر داد.
تشکیل این قرارگاه در راستای سیاست‌های کلی در بخش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، است. از این رو سردار سرلشگر فیروزآبادی فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح طی حکمی سردار غلامرضا جلالی را به سمت فرماندهی این قرارگاه منصوب کرد.

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ماموریت قرارگاه دفاع سایبری رصد تهدیدات سایبری علیه زیرساخت‌های امنیت ملی کشور است.
طی سال‌های اخیر انتشار ویروس‌هایی که گفته شده برای تخریب و جاسوسی اطلاعات در سیستم‌های اطلاعاتی کشور توسط برخی کشورها صورت گرفته، منجر به تشکیل چنین قرارگاهی شد.

از زمان انتشار خبر ویروس استاکس‌نت و هدف قرار دادن اطلاعات نیروگاه هسته‌ای و دیگر صنایع، مسئولان را بر آن داشت که در حوزه دفاع سایبری تدابیر ویژه‌ای در نظر بگیرند. در عین حال ویروس‌های جدید با فناوری پیچیده‌تری در فضای سایبر منتشر شده که برخی رسانه‌های غربی از آن به عنوان «آغاز دور جدید جنگ‌های سایبری» یاد می‌کنند.
تحلیلگران شرکت‌های یارانه‌ای مک‌آفی و سیمانتک ارایه‌کننده خدمات امنیت رایانه‌ای توافق دارند که ویروس پیشرفته و جدید دوکو به طور آشکار با ماموریت جمع‌آوری اطلاعات برای حمله به سیستم‌های کنترل صنعتی طراحی شده است.
همچنین کارشناسان نرم‌افزار آزمایشگاه کاسپرسکی در روسیه، یک کرم ‌اینترنتی جدید در ایران و سودان را شناسایی کردند.

به گزارش دویچه‌وله هدف این کرم اینترنتی جمع‌آوری اطلاعات از صنایع و نهادهای سیاسی بوده و تاکنون سه مورد در ایران شناسایی شده‌ است.
حملات سایبری نه‌تنها کشورهای در حال توسعه بلکه سایر کشورها را نیز با تهدید روبرو کرده است. به نحوی که ژنرال کیت الکساندر فرمانده قرارگاه سایبری آمریکا، حملات روبه‌رشد در فضای سایبر را به فضای پنجم درگیری جهانی مبدل کرده و این امر علتی شده تا دکترین دفاعی آمریکا در فضای سایبر تدوین شود.

اجرایی شدن سیاست‌های نظام در بخش افتا
فرمانده قرارگاه دفاع سایبری کشور دیگر وظایف این قرارگاه را اعلام هشدارهای ملی در برابر تهدیدات امنیتی کشور، ایمن‌سازی زیرساخت‌های کشور نسبت به تهدیدات سایبری و ایجاد توان بازدارندگی در حوزه سایبری عنوان کرد.
همچنین تدوین سند دفاع غیرعامل و تهیه برنامه جامع دفاع سایبری از دیگر برنامه‌های این قرارگاه بوده و در این رابطه برنامه پنج ساله برای کشور تدوین خواهد شد.
در بهمن‌ماه سال گذشته مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) را ابلاغ کردند. در این سیاست‌های ابلاغی که به عنوان راهنمای دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و نظارتی است خط مشی و جهت‌گیری نظام در شش بخش تعیین شده است. از این رو سردار جلالی بیان می‌کند قرارگاه دفاع سایبری به تولید نرم‌افزارهای بومی برای اجرایی شدن سیاست‌های مقام معظم رهبری کمک می‌کند و در این رابطه ساختار مشترکی بین وزارت دفاع، سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده که در این قالب مرکز دفاع سایبری بتواند پروژه‌ها و نرم‌افزارهایی که به صورت عمده کارکردهای زیرساختی برای کشور دارد مانند نرم‌افزارهای کاربردی را با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و محققان تولید کند.

بنابر اظهارات او رسالت قرارگاه دفاع سایبری اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام در رابطه با امنیت فضای تبادل اطلاعات بوده که بعد از این بتوان هماهنگی‌های لازم را بین دستگاه‌های متولی اصلی امنیت و دفاع کشور که شامل وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع، سازمان پدافند غیرعامل و همچنین سایر بخش‌ها مانند وزارت صنایع است که می‌توانند در این زمینه موثر باشند در واقع همسویی و هماهنگی‌های لازم را ایجاد کرده تا یک دفاع همه‌جانبه از زیرساخت‌های کشور شکل بگیرد. در عین حال قرار است در این رابطه علاوه بر انجام تست‌های نفوذ، کنترل و ایمن‌سازی، مانورهایی هم در این حوزه اجرا شود.

تدوین سند راهبری برای مقابله با تهدیدات سایبر
سیمانتک در وب‌سایت خود نوشت ویروس دوکو توسط همان افرادی که کد منبع استاکس‌نت را نوشته‌اند، نوشته شده است و به نظر می‌رسد در پی شناسایی بدافزار استاکس‌نت، دوکو نوشته شده است.
این شرکت می‌افزاید هدف از دوکو جمع‌آوری اطلاعات به ویژه اطلاعات سازندگان سیستم‌های کنترل صنعتی برای حمله ساده‌تر در آینده به تجهیزات ساخت آنهاست. عاملان این حمله به دنبال اطلاعات از جمله کدها و مجوزهایی هستند که می‌تواند در حملات آتی به واحد‌های کنترل صنعتی کمک کند. همچنین کارشناسان روسی تاکنون تنها چهار مورد از این کرم‌های اینترنتی را پیدا کردند که سه مورد آن در ایران و یک مورد در سودان بوده است. این کارشناسان بدون اشاره به اهداف مورد نظر در ایران اعلام کردند دو حمله متوالی در ماه اکتبر-مهرماه- در ایران، توجه آنها را به خود جلب کرده است.

هر دو این حملات از یک کامپیوتر فرستاده شدند که «پروایدر اینترنتی» آن آمریکایی بوده است.
به عقیده کارشناسان آزمایشگاه کاسپرسکی دو تلاش پشت سرهم، نشانگر حمله‌‌ برنامه‌ریزی‌شده به یک هدف مشخص است.
این کارشناسان بدون اشاره به جزییات بیشتر تنها اعلام کردند که دوکو تخریبی عمل نمی‌کند و هدف آن جمع‌آوری اطلاعات است.
الکساندر گوستو کارشناسان امنیتی آزمایشگاه کاسپرسکی در مورد کر‌م‌ دوکو گفته است: هرچند اهداف مورد نظر این کرم در ایران قرار دارند، اما تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هدف دوکو صنایع یا تاسیسات اتمی ایران بوده باشد وجود ندارد.
به گفته او نمی‌توان تایید کرد دوکو اهدافی مانند استاکس‌نت را دنبال می‌کند. دوکو حاوی کدی برای سیستم‌های کنترل صنعتی نیست و خود به خود نیز تکثیر نمی‌شود.
الکساندر گوستو معتقد است: البته از آنجا که عملکرد دوکو منحصر به فرد است، برداشت ما این است که این کرم کاملا هدفمند و تخصصی عمل خواهد کرد.

طی ماه‌های اخیر انتشار ویروس‌های جدید جاسوسی و مخرب بار دیگر مسئله دفاع سایبری را مد نظر قرار داده است.
رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا سند راهبردی دفاع سایبری سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۸ را تدوین کرد و به تصویب رساند؛ سندی که در قاره آمریکا از آن به عنوان دکترین فضای سایبر یاد می‌شود. بنابر اظهارات فرمانده قرارگاه سایبری آمریکا این دکترین کمک خواهد کرد تا شرایطی در نظر گرفته شود که ارتش قادر به گرفتن حالت تهاجمی در برابر تهدیدات سایبری باشد و اقدامات ویژه‌ای را بتواند مدنظر قرار دهد. به گفته این ژنرال ارتش آمریکا این دکترین از استراتژی وزارت دفاع برای انجام عملیات در فضای سایبری و استراتژی بین‌المللی فضای سایبری باراک اوباما پشتیباتی خواهد کرد و فرماندهی سایبری برنامه آموزشی خود را برای کادر نظامی خود به اجرا خواهد گذاشت و این مطلب را که «چگونه در فضای سایبری می‌توانیم عملیات انجام دهیم» مورد توجه قرار خواهد داد.
در همین راستا نیز سازمان پدافند غیرعامل کشور تدوین سه سند راهبردی دفاع سایبری را در دستور کار خود قرار داده که علاوه بر زمینه‌های جامعه دانش‌بنیان و تاثیر آن در دفاع سایبری، بررسی و دستیابی به توانمندی کاهش آسیب‌پذیری و تبیین ضرورت‌های دفاع سایبری نیز بحث و بررسی می‌شود.
همچنین قرار است در بهمن‌ماه امسال همایشی نیز با این مضمون برگزار شود و تدوین طرح جامع دفاع سایبری در سطح ملی را در دستور کار خود قرار دهد که به گفته سردار جلالی نشان‌دهنده اهمیت موضوع دفاع سایبری است.

برند سیم‌کارت اپراتور سوم نهایی نشده است


 نام و ديگر اجزای برند سيم‌کارت اپراتور سوم شامل رنگ و لوگوی منتخب، پس از طی مراحل نهائی‌سازی در هفته‌های آتی و طی مراسمی رسمی رونمائی خواهد شد.

تامین تله‌کام برخی اخبار منتشره را تکذیب کرد

برند سیم‌کارت اپراتور سوم نهایی نشده است


در حالی که پس از مد‌ت‌ها بی‌خبری از اپراتور سوم، برخی رسانه‌ها اخبار و گزارشاتی از وضعیت و یا حتی نام برند این اپراتور منتشر کرده‌اند، این شرکت با ارسال نمابری به دفتر ایتنا، برخی اخبار منتشره در این خصوص، و به ویژه نام و برند مطرح شده آن را تکذیب نمود.

به گزارش ایتنا متن کامل این نامه به شرح زیر است:

طی روزهای گذشته اخبار متفاوت و بعضاً متناقضی از فعاليت اپراتور سوم و تصميمات و برنامه‌های اين اپراتور از قول افراد غيرمسئول بی‌نام، و عمدتاً تحت عنوان «يک مقام آگاه» درج شده است که متأسفانه قرين صحت نبوده و عمدتاً با خطاهايی فاحش همراه بوده است.
ضمن تکذيب اين قبيل اخبار و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای به اطلاع می‌رساند اخبار رسمی اپراتور سوم تنها توسط روابط عمومی اين اپراتور اعلام خواهد شد. لذا از کلية رسانه‌های ارجمند در راستای رسالت عظيم و سنگين خود در نشر اخبار صحيح و اطلاع‌رسانی مطابق با واقع، تقاضا دارد اخبار اين اپراتور را تنها از طرق رسمی اعلام شده پيگيری فرمايند، زيرا تجربه نشان داده است که استفاده از شنيده‌ها و اخبار منابع غيرمسئول و غيرموثق منتهی به درج اخبار ناصحيح يا ناقص خواهد شد.

شايان ذکر است نام و ديگر اجزای برند سيم‌کارت‌های اپراتور سوم شامل رنگ و لوگوی منتخب، پس از طی مراحل نهائی‌سازی در هفته‌های آتی و طی مراسمی رسمی رونمائی خواهد شد.

با توجه به بهره‌برداری اوليه در شهر کرج و برنامه‌های پيش روی اين اپراتور در هفته‌ها و ماه‌های آتی، از رسانه‌های متعهد کشورمان انتظار می‌رود با همراهی مناسب با اين پروژة ملی، که منافع آن بی‌ترديد برای آحاد ملت بزرگ ايران خواهد بود، سهم مهم خود را در بهره‌برداری از اين طرح عظيم ملی به نيکی ايفا نمايند.
 

عرضه نوکیا N9 به مشتریان و فروشگاه‌ها آغاز شد.

عرضه نوکیا N9 به مشتریان و فروشگاه‌ها آغاز شد.

آغاز عرضه رسمی جهانی نوکیا N9


نوکیا N9 برای کسانی طراحی شده که طراحی استثنایی و استادانه و همچنین جدیدترین فناوری‌های گوشی‌های هوشمند را تحسین می‌کنند.

به گزارش ایتنا، ایلاری نورمی، نایب رئیس ارشد بازاریابی نوکیا می‌گوید: «از ژوئن امسال که ما نوکیا N9 را معرفی کردیم، بازخوردی که از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند مشتاق و آگاه سراسر دنیا دریافت کرده‌ایم خارق‌العاده بود. نوکیا N9 با نوآوری در طراحی صنعتی، رابط کاربری و تجربه برنامه‌نویسی با Qt، معرف پیشگامی این گوشی در اثبات این حقیقت است که تکنولوژی چقدر می‌تواند طبیعی جلوه کند و این گوشی نمایانگر اولین محصولاتی از نوکیا است که به سبکی مشابه پا به عرصه می‌گذارد.»

نوکیا N9 که به زیبایی طراحی شده، یک رابط کاربری ساده و قابل درک دارد که تنها با یک لمس کششی (swap) کنترل می‌شود. به دلیل عدم وجود کلید خانه، فضای بیشتری برای درخشش نرم‌افزارها وجود دارد. سه صفحه‌نمایش خانگی برای نرم‌افزارها، رخدادها و برنامه‌های زنده این امکان را به مردم می‌دهد تا در گوشی هوشمند به راحتی راهنمایی شوند و محتوای مورد علاقه خود را سریع‌تر به دست آورند. امکانات دیگر این گوشی عبارتند از:

صفحه‌نمایش ۳.۹ اینچ AMOLED ساخته شده از شیشه ضدخش منحنی

لوازم جانبی مجهز به NFC که با یک ضربه آسان به گوشی متصل می‌شوند. مانند بلندگوی بی‌سیم نوکیا Play 360° و اشتراک محتوا از طریق فناوری NFC

حسگر ۸ مگاپیکسل دوربین با لنز کارل‌زایس و فوکوس اتوماتیک، لنز وسیع برای فیلم‌برداری و تصویربرداری با کیفیت HD، لنزی با دریچه دیافراگم بزرگ برای عملکرد عالی دوربین حتی در شرایط کم‌نور، تصویربرداری آسان و به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها با شبکه‌های اجتماعی

رادیوی اینترنتی، با مجموعه بزرگی از موسیقی و بدون نیاز به هزینه یا ایجاد حساب کاربری؛ تنها با فشردن کلید پخش. صدای بهتر موسیقی به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به فناوری رمزگشایی Dolby Digital Plus و فناوری پس پردازش Dolby Headphone

مسیریابی جهت‌به‌جهت برای رانندگان و عابران پیاده به همراه راهنمایی صوتی نقشه برای بیش از ۱۰۰ کشور و به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا

سرگرمی و بازی‌های از پیش نصب‌شده برای تجربه بی‌دردسر

نوکیا N9 در سه رنگ آبی، مشکی و قرمز با حافظه ۱۶ و ۶۴ گیگابایت در دسترس خواهد بود تا محتوای بسیاری را در خود جای دهد و در کشورهای سراسر دنیا به فروش رسد.

قیمت تخمین‌زده شده فروش برای نوکیا N9 در حافظه‌های ۱۶ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت تقریباً ۴۸۰ و ۵۶۰ یورو قبل از مالیات است.

قیمت نوکیا N9 و زمان ورودش در مناطق مختلف فرق می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نوکیا N9 به لینک swipe.nokia.com سر بزنید.

تحولات جديد در خدمات ايميل Hotmail

تحولات جديد در خدمات ايميل Hotmail




همکاران سيستم- شرکت مايکروسافت از تغيير و تحولات عمده در سرويس ايميل خود Hotmail از ماه آينده ميلادي خبر داد.

 


مايکروسافت ماه آينده ميلادي از تغيير و تحولات جديد Hotmail رونمايي مي‌کند، به‌طور‌ي‌که بخش‌هاي عمده سرويس ايميل اين شرکت از جمله بخش اسپم، امکانات امنيتي و عملکردش ارتقاي مي‌يابد.

 


اين شرکت براي دعوت از خبرنگاران در يک رويداد مطبوعاتي در تاريخ سوم اکتبر سال جاري ميلادي همزمان در شهرهاي نيويورک و سانفرانسيسکو به رسانه‌هاي مختلف نامه ارسال کرده است.

 


مديران شرکت مايکروسافت در اين نامه عنوان کرده‌اند: ما نظرات شما را شنيديم و براي ارتقاي سرويس Hotmail اقدام کرديم، هر چه از Hotmail به خاطر داريد فراموش کنيد و منتظر تحولاتي عمده باشيد.

 


سرويس Gmail شرکت گوگل و ياهو ميل از رقباي سرسخت سرويس Hotmail شرکت مايکروسافت به شمار مي‌آيند،  آخرين تحولات سرويس ايميل شرکت مايکروسافت به سال 2004 زماني که شرکت گوگل با ارائه سرويس جي‌ميل و حجم بالاي ذخيره سازي ايميل‌ها دنياي وب را شگفت زده کرد، برمي‌گردد.

 


در آن زمان بازار نو‌آوري و خلاقيت در خدمات سرويس‌هاي ايميل تحت وب بسيار داغ بود، اما جي‌ميل توانست با افزايش قابل توجه حجم ذخيره‌سازي ايميل در صندوق دريافت نامه‌هاي الکترونيکي در فضاي وب، شرکت مايکروسافت، ياهو، AOL و ديگر عرضه‌کنندگان سرويس‌هاي ايميل را متحير سازد.

 


شرکت گوگل همچنين بخش‌هاي ديگر سرويس جي‌ميل خود را نيز متحول ساخت که يکي از اين قابليت‌هاي قابل توجه به امکان جست‌و‌جو در صندوق ايميل‌هاي دريافتي و همچنين قابليتي است که به کاربران امکان مي‌دهد ايميل‌هاي خود از سرويس‌هاي مختلف را به‌طور يکجا در صندوق جي‌ميل دريافت کنند.

 


حال بايد منتظر ماند و ديد که آيا مايکروسافت با ارتقاي سرويس Hotmail و نوآوري‌هاي جديد مي‌تواند ديگر رقباي خود در اين بازار را به استفاده از ابداعات جديد اين شرکت سوق دهد يا خير؟

 


شرکت گوگل در سال‌هاي اخير توانسته بر بازار ارائه سرويس ايميل مسلط شود از اين رو شرکت‌هاي ديگر از جمله مايکروسافت و ياهو براي رويارويي با اين رقيب سر سخت و افزايش تسلط بر اين بازار بايد تلاش خود را دو چندان کنند.

 

Computerworld
 

ارتش سايبري ايران چه در سر دارد؟

ارتش سايبري ايران چه در سر دارد؟

 مقامات ایران به منظور «حفاظت» بهتر از شهروندانشان، در تلاش برای قطع ارتباط ناسالم از طریق شبکه جهانی، با ایجاد یک خط ماژینوی مجازی هستند تا ارزش‌ها و عقاید خود را بهتر حفظ کنند.

ایران، به عنوان طلایه‌دار اینترنت در خاورمیانه، برای مقابله با تهدیدات و نفوذ فرهنگی غرب، با راه‌اندازی ارتش سایبری ۲۵۰ هزار نفره، به مبارزه با فساد در اینترنت پرداخته و قصد دارد با دستیابی به «اینترنت ملی»، از عقاید و ارزش‌های شهروندان خود بهتر محفاظت کند.

به گزارش ايتنا از مشرق، روزنامه فرانسوی تریبون، با بررسی شرایط اینترنت در ایران نوشت: دولت ایران در صدد است برای مقابله با تهدیدات و نفوذ غرب، که آن را مضر می‌داند، با استفاده از پلیس سایبری، کنترل فضای اینترنت را به دست آورد و هدف نهایی آن، ایجاد یک شبکه «اینترنت ملی» است.
مقامات ایران آن را «جنگ نرم» می‌نامند. یعنی توانایی دشمن در تبلیغ افکاری که می‌تواند کشور را بی‌ثبات کند.

ایران، طلایه‌دار اینترنت در خاورمیانه

این روزنامه معتبر فرانسوی نوشت: بدیهی است که نفوذ از خارج خطرناک است؛ اما کشوری که در زمان خود در خط مقدم اینترنت بود، چه باید انجام دهد؟
ایران، "طلایه‌دار اینترنت در خاورمیانه" است. یکی از کشورهایی که در آن اینترنت بیشترین پیشرفت را از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون داشته است. در نخستین سال‌ها مقامات ایران نظر بسیار خوبی را در مورد گسترش استفاده از اینترنت داشتند و بهترین ابزار برای انتشار افکار اسلامی می‌دانستند.

کاربران اینترنت از ۱ میلیون نفر در اوایل قرن به ۲۳ میلیون نفر در هشت سال بعد رسید.
امروز کاربران اینترنت در ایران، کمی بیشتر از ۲۸ میلیون نفر هستند.

گسترش اینترنت بدون کنترل انجام نشد و دولت نظارت بسیار دقیقی بر شبکه اینترنت دارد. سیستم‌های فیلترینگ و نظارت در این کشور بر وب‌سایت‌های پورن و غیراخلاقی و وب‌سایت‌های مشهوری که به انتشار عقاید خاصی می‌پردازند رایج است و دولت قصد ندارد در این حد متوقف شود. اکنون روی «اینترنت ملی» کار می‌کند، ضمن این‌که برای خطرات چندوجهی مشاهده شده در اینترنت جهانی پاسخی تنظیم نموده است.

ارتش سایبری ۲۵۰ هزار نفری در ایران
روزنامه تریبون در ادامه در خصوص توانمندی‌های ارتش سایبری ایران افزود: پاسداران انقلاب، بازوی نظارت بر فضای اینترنت هستند. این بخش به ویژه قدرتمند نیروهای مسلح ایران در سال ۲۰۰۹ میلادی کنترل مؤسسه ملی مسئول شبکه‌ها را به دست آورد و از آن زمان تاکنون، این حرکت ادامه دارد. سپاه پاسداران یک پلیس سایبری ایجاد کرد که به‌طور خاص مسئول نظارت بر اینترنت و کاربرانش است. 
مبارزه با فساد‌های اینترنت به این‌جا متوقف نمی‌شود. پلیس سایبری خود را تبدیل به ارتش سایبری می‌کند که سربازانش در پشت صفحه نمایش آموزش می‌بینند تا در گل‌ولای زمین نظامی! 
آنها آخرین شیوه‌های هکرهای رایانه‌ای را آموزش می‌بینند، ازجمله، عبور از موانع برای دسترسی به داده‌های محافظت شده، جابه‌جایی ضمن محو نمودن رد خود، راه‌اندازی حملات علیه سرورها و ... 
این ارتش بزرگ بیشتر از 000/250 سرباز دارد و تاکنون در حملاتی علیه چندین سایت اینترنتی غربی فعال بوده است. اینترنت ملی آخرین گام در این جنگ سایبری است: ایران شبکه خود را می‌خواهد. 
 
در سال ۲۰۰۸ میلادی حدود ۷۵۰ میلیون یورو برای تقویت زیرساخت‌های فنی که امکان ساخت یک شبکه داخلی را فراهم کند، هزینه شد. گفتمان رسمی وزارت اطلاعات: اینترنت ملی امکان حفاظت جامعه ایران را از تأثیرات مضر فرهنگی فراهم می‌کند. البته تأثیرات ناشی از جهان خارج به ویژه غرب که از نظر افراد مذهبی این کشور، بسیار منحط است.

تریبون در پایان افزود: بدین‌ترتیب، مقامات ایران به منظور «حفاظت» بهتر از شهروندانشان، در تلاش برای قطع ارتباط ناسالم از طریق شبکه جهانی، با ایجاد یک خط ماژینوی مجازی هستند تا ارزش‌ها و عقاید خود را بهتر حفظ کنند و شهروندان خود را از تهدیدات اخلاقی جهان پناه دهند. این به مفهوم دفاع از میراث فرهنگی است.

منبع :ايتنا

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را از سراسر دنیا ببینید

 دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را از سراسر دنیا ببینید 

تور مجازی برای بازدید از امکانات مختلف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در وب سایت این دانشگاه راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، تور مجازی با هم همکاری اداره های کل روابط عمومی و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان خارج از استان و کشور با امکانات این دانشگاه شامل مراکز آموزشی ، پژوهشی ، تحقیقاتی همچون مرکز مکاترونیک (MRL) ، امکانات فرهنگی هم چون مسجد بزرگ امام رضا (ع) ، امکانات ورزشی هم چون سالن های چند منظوره ، زمین های روباز ، استخرهای شنا ، امکانات رفاهی هم چون خوابگاه های دانشجویی ، بوفه ها ، مجتمع تجاری ، سایت ،کتابخانه و سایر امکانات  دانشگاه آزاد اسلامی قزوین  راه اندازی شده است . 
 این پروژه به منظورآشنایی بیشتر داوطلبین،والدین محترم دانشجویان،بازدیدکنندگان از وب سایت دانشگاه و نیز کلیه کاربران با محیط فیزیکی دانشگاه  راه اندازی شده و این امکان را دراختیار آنان قرار می دهد تا با امکانات و فضاهای مختلف دانشگاه آشنا شوند . با راه اندازی تور مجازی  والدینی که تمایل دارند فرزندان خود را در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ثبت نام کنند ؛ نیاز نیست  در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشند و  می توانند  با مراجعه به سایت اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به آدرس 
www.qiau.ac.ir سمت چپ صفحه اصلی با کلیک بر روی گزینه "360" (تور مجازی دانشگاه) عکس ها و تصاویر مختلفی از محیط های دانشگاه را به صورت پاناروما مشاهده کنند . 
هم چنین این فرصت برای افراد خارج از کشور نیز فراهم شده است تا با استفاده از این پروژه با امکانات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان یکی از پرافتخارترین و معتبرترین دانشگاه های ایران بیشتر آشنا شوند . 
در این خصوص در آینده ای نزدیک قابلیت های بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت . 


امکان دسترسي آفلاين به جي‌ميل در مرورگر گوگل کروم

امکان دسترسي آفلاين به جي‌ميل در مرورگر گوگل کروم




همکاران سيستم- کاربران مرورگر گوگل کروم تا چند روز آينده مي‌توانند بدون اتصال به شبکه اينترنت و به صورت آفلاين به برخي از امکانات جي‌ميل خود مانند بخش اسناد (Google Docs) و تقويم (Calender) دسترسي يابند.

 


شرکت گوگل اعلام کرد: کاربران مرورگر گوگل کروم مي‌توانند بدون اتصال به شبکه اينترنت به جي‌ميل خود دسترسي يابند و به صورت آفلاين از قابليت‌هاي اسناد و تقويم گوگل بهره‌مند شوند.

 


کاربران مرورگر گوگل کروم براي دسترسي آفلاين به جي‌ميل خود بايد اپليکيشن‌هاي offline-access را از فروشگاه آنلاين Chrome Web store دانلود کنند و به مرورگر کروم خود بيفزايند.

 


اپليکيشن سرويس جي‌ميل گوگل Gmail Offline ناميده مي‌شود و بر پايه اپليکيشن‌هاي جي‌ميل براي رايانه‌هاي لوحي است که حتي بدون اتصال به اينترنت قابل دسترسي است.

 


قابليت‌هاي آفلاين براي کاربران شخصي و همچنين سازمان‌هايي که از خدمات اسناد و تقويم گوگل سرويس جي‌ميل در بخش‌هاي اداري و موسسه‌هاي آموزشي استفاده مي‌کنند، قابل دسترسي خواهد بود.

 


در اين حالت‌، کاربران به قابليت‌هاي اپليکيشن‌هاي وب دسترسي خواهند داشت، براي مثال مي‌توانند اسناد خود را مشاهده کنند، اما نمي‌توانند آنها را ويرايش كنند. در بخش تقويم هم کاربران مي‌توانند به رويدادها و RSVP براي قرار ملاقات‌ها دسترسي داشته باشند.

 


پيش‌تر گوگل دسترسي آفلاين به اين اپليکيشن‌ها را از طريق افزونه Gears فراهم کرده بود، اما سال گذشته ميلادي اين امکان را متوقف ساخت. در آن زمان کاربران از طريق اين افزونه مي‌توانستند در مرورگرهاي اينترنت اکسپلورر 8 و فايرفاکس 3.6 به صورت آفلاين به تقويم جي‌ميل خود دسترسي داشته باشند.

 


گوگل براي دسترسي آفلاين به قابليت‌هاي جي‌ميل از HTML 5 استفاده مي‌کند و در نظر دارد قابليت استفاده آفلاين را براي استفاده از ديگر امکانات جي‌ميل و همچنين در ديگر مرورگرها فراهم سازد.

 


مت کين، يک تحليل‌گر بازار فناوري اطلاعات در اين‌باره مي‌گويد: دسترسي آفلاين به برخي از امکانات سرويس جي‌ميل مورد استقبال بسياري از سازمان‌ها و شرکت‌هاي تجاري قرار مي‌گيرد.

 


computerworld 

جزئیات تازه از قانون فروش حجمی اینترنت

جزئیات تازه از قانون فروش حجمی اینترنت

هفته گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف شفاف‌سازی و کنترل بازار فروش خدمات اینترنتی، نحوه ارائه سرویس‌های پرسرعت اینترنت (ADSL) را اعلام کرد.

براساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات، اپراتورهای ارائه دهنده سرویس ADSL نباید هیچ‌گونه محدودیتی در میزان حجم آپلود، دانلود و زمان اتصال در طول دوره ارائه خدمات ایجاد کنند.

در واقع براساس این ابلاغیه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت باید براساس تعرفه‌های مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات خدمات خود را عرضه و به فروش برسانند و همین تعرفه‌ها را نیز باید پیش از آغاز تبلیغات و عرضه برای تایید به اداره نظارت و صدور پروانه‌های سازمان تنظیم مقررات ارائه دهند.

براساس گفته مقامات سازمان تنظیم مقررات این ابلاغیه، دستور جدیدی از سوی سازمان تنظیم نبوده و پیش از این نیز این سازمان برای کنترل بازار چنین درخواستی را به شرکت‌های PAP‌ ارائه کرده، اما تاکنون تنها چند شرکت حاضر به همکاری با سازمان تنظیم شده‌اند و در همین راستا و برای کنترل و نظارت بیشتر بازار رگولاتوری با جدیت بیشتری اجرای این ابلاغیه را دنبال می‌کند.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و شرکت مخابرات ایران در حال حاضر نزدیک به ۲٫۵ میلیون خط اینترنت پرسرعت در کشور نصب کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت به مشترکان واگذار شده و در حال استفاده است.

آنچه موجب شده رگولاتوری شرکت‌های اینترنتی را از فروش کیلویی اینترنت بازدارد، رعایت حداقل حقوق کاربران در ضریب‌های اشتراک واگذاری اینترنت است، زیرا مطابق محاسبات رگولاتوری کاربری که از پهنای ۱۲۸ کیلوبیت با ضریب اشتراک یک به یک برخوردار است باید امکان حداقل ۴۱ گیگابایت دانلود ماهانه را داشته باشد و در صورت ضریب اشتراک یک به ۱۰ نیز کاربر باید از حداقل محدودیت ۴ گیگابایت برخوردار باشد.

براین اساس مبنای محاسبه ظرفیت یک خط، حداکثر سرعت دانلود در حالت نرخ اشتراک ۱ به ۱ است و اپراتورها برای ارائه این خدمات مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مجاز به اشتراک سرویس با نرخ حداکثر ۱ به ۱۰ خواهند بود.

علی اصغریان، مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات در توضیح این ابلاغیه می‌گوید: «آن‌طور که این خبر در رسانه‌ها مطرح شده سازمان قصد توقف فروش حجمی اینترنت را ندارد. در پروانه شرکت‌های PAP به صورت واضح ذکر شده است که اگر آنها بسته به نیاز مشتری تصمیم داشته باشند بسته‌های خاص شامل محدودیت حجمی و زمانی را به مشتریان‌شان ارائه کنند باید بسته پیشنهادی خود را قبل از ارائه برای تایید به سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند تا سازمان هم در زمان مشخص این بسته پیشنهادی را بررسی و آن را تایید کند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «براساس مصوبه ۴۹ سازمان، حداکثر ضریب اشتراک پهنای باند بین ۱۰ نفر است یعنی اینترنت با سرعت ۱۲۸ نامحدود باید بین ۴ تا ۴۱ گیگ حجم دانلود داشته باشد که حجم ۴ گیک باید به صورت تضمینی بین ۱۰ کاربر حتما به اشتراک گذشته شود. در این بین ممکن است کاربر پر مصرفی وجود داشته باشد که نیاز به حجم دانلود بیشتری داشته باشد که در این صورت شرکت‌های اینترنتی نباید از حجم اشتراک ۱۰ کاربر استفاده کنند و باید برای دریافت پهنای باند اضافی درخواست خود را به سازمان ارائه کنند.»

بنا بر اظهارات وی ارائه حجم دانلود نامحدود منوط به این است که شرکت‌های اینترنتی بسته پیشنهادی خود را برای بررسی و تایید به بخش فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم ارسال کنند تا بتوانند بعد از تایید پهنای باند مورد درخواست خود را دریافت و به مشتریان خود ارائه کنند.

اصغریان هدف سازمان برای پافشاری به انجام این ابلاغیه را ساماندهی بازار و ارتقای حقوق مشتریان ذکر می‌کند و می‌گوید:

با اجرای درست این ابلاغیه از این پس مشتریان به طور دقیق می‌دانند که چه سرویسی، با چه سرعت، حجم واقعی و با چه تعرفه‌ای خریداری می‌کنند و فروشنده نیز می‌داند که چه سرویسی با چه کیفیتی به دست مشتریان خود می‌رساند.

وی در پاسخ برخی شرکت‌ها که این کار سازمان را مانعی برای رقابت در بازار عنوان می‌کند، می‌گوید: «این ابلاغیه به هیچ وجه قصد وارد کردن ضربه به فعالیت شرکت‌های اینترنتی یا از بین بردن رقابت در بین آنها را ندارد، بنا بر اظهارات وی سازمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشتریان به حق واقعی خود برسند و در این بین نیز شرکت‌ها متضرر نشوند.»

براساس توضیحات اصغریان، مشترکان ADSL باید توجه داشته باشند سرعت اینترنت ۱۲۸نامحدود به معنای داشتن حجم دانلود بین ۴ تا ۴۱ گیگ است که نرخ اشتراک پهنای باند ۱ به ۱۰ به معنای استفاده همزمان حداکثر ۱۰ نفر از ظرفیت یک خط است و در این بین باید به صورت تضمینی حجم دانلود ۴ گیک به هر یک از کاربران برسد.

عموما ظرفیت خطوط اینترنت براساس کیلوبیت بر ثانیه (kbps) سنجیده و سرعت دانلود براساس کیلوبایت (kBps) اندازه‌گیری می‌شود که روش تبدیل آنها به یکدیگر با استفاده از فرمول ظرفیت تقسیم بر ۸ مساوی سرعت قابل حصول است و لازم است کاربران در زمان اندازه گیری ظرفیت خط یا سرعت دانلود خود به این واحدها توجه کنند.

اما در این میان شرکت‌هایی هستند که نه‌تنها ضریب اشتراک آنها پا را فراتر از اشتراک ۱۰ نفره گذاشته، بلکه حداقل حجم دانلود آنها با تلفیقی از دانلود و آپلود در کنار هم عدد حداقلی و حتی کمتر از آن را تشکیل می‌دهند و امکان دانلود آنها به مراتب کمتر از آن چیزی است که باید در واقعیت انجام شود. به گفته مسوولان سازمان تنظیم، این سازمان با این ابلاغیه به دنبال جلوگیری از این اتفاق است و اینکه در صورت نیاز مشتری به پهنای باند شرکت‌ها موظف به خرید پهنای باند بیشتر باشند.

منبع وین بتا

هشدار گوگل به كاربران در ایران

حمله به جی میل؛ هشدار گوگل به كاربران در ایران

تلاش‌هایی برای دسترسی به محتوای ایمیل‌های فرستاده شده از طریق «جی میل» در ایران و همچنین «گوگل داكز» صورت گرفته است.

به گزارش ايتنا از آينده، روزنامه گاردین روز سه‌شنبه در گزارشی از تلاش‌هایی در هفته‌های اخیر برای دسترسی به محتوای ایمیل‌های فرستاده شده از طریق «جی میل» در ایران و همچنین به سیستم انتقال مدارك گوگل، «گوگل داكز» خبر داد.

بر اساس این گزارش، این كار توسط گواهینامه امنیتی یك شركت هلندی به نام Digintor انجام شده و كسانی كه در پی دسترسی بوده‌اند، تلاش كردند محتوای ایمیل افرادی كه از جی میل استفاده می‌كنند را به دست آورند.

گزارش شده كه این شركت هلندی هم چنین گواهی‌نامه‌های امنیتی وزارتخانه‌های هلند را هم تأمین می‌كند.
این شركت پس از فاش شدن این مسئله گواهینامه امنیتی صادر شده را لغو كرده و گفته كه از این سوءاستفاده بی‌اطلاع بوده است.

شركت گوگل هم در وبلاگ خود اعلام كرده كلیه كاربران مرورگرهای فایرفاكس و كروم خود را به روز كنند و در اولین فرصت، رمز عبور خود را عوض كنند.

هرچند گفته شده بود كاربرانی كه با vpn به اینترنت وصل می‌شوند، كمتر با مشكل امنیتی روبرو خواهند شد، ولی اگر گواهینامه امنیتی جعلی مورد استفاده قرار گیرد، سرویس‌های اتصال كنترلی روی آن نمی‌توانند داشته باشند.

حدود پنج ماه پیش هم گزارشی منتشر شده و اعلام شد كه هكر یا هكرها در تلاش برای هدایت كاربران اینترنتی به نسخه جعلی چندین پایگاه معتبر اینترنتی، به چندین گواهینامه دیجیتال یك شركت امنیت وب دسترسی پیدا كرده‌اند.

شركت «كومودو» در نیوجرسی آمریكا كه گواهینامه‌های دیجیتال در زمینه تأیید هویت كاربران اینترنتی صادر می‌كند، گفته بود كه دست‌كم ۹ مورد از چنین حملاتی ردیابی شده كه با توجه به پیچیدگی آن ممكن است كار جمهوری اسلامی ایران باشد.

این شركت گفته بود در حملات ۱۵ مارس، گواهینامه‌هایی برای نسخه جعلی سامانه ایمیل گوگل موسوم به جی‌میل، صفحه ورود كاربران یاهو، وب‌سایت‌هایی متعلق به شركت مایكروسافت، مرورگر موزیلا فایرفاكس و نیز شبكه تلفنی اینترنتی اسكایپ در دسترس هكرها قرار گرفته است.

چنین گواهینامه‌هایی به كسانی كه آن را در اختیار دارند اجازه می‌دهد كه تحت شرایطی با جعل نسخه امن این وب‌سایت‌ها، به اطلاعات رمزگذاری شده دسترسی پیدا كنند.

گواهی دیجیتال(Digital Certificate) سندی الكترونیك است كه به كاربران اطمینان می‌دهد تبادل اطلاعات بین مرورگر آنها و سرور سایت مورد رجوع رمزگذاری شده است و شخص سومی به آن دسترسی ندارد.

جعل گواهی دیجیتال سایت‌های اینترنتی به هكرها اجازه می‌دهد با تغییر مسیر ترافیك آنلاین، به مكاتبات الكترونیك آنها دسترسی پیدا كنند و در فعالیت آنلاین آنان جاسوسی كنند.

یك گزارش هم روز سه‌شنبه در سایت «پی سی ورلد» نوشته كه هرچند تبادل اطلاعات در سرویس‌های گوگل به صورت رمزگذاری شده و از طریق https انجام می شود و هیچ راهی برای نفوذ و شنود این اطلاعات وجود ندارد، ولی اگر یك نفر سیستم رمزگذاری را تغییر دهد و الگوریتم‌های خودش را جایگزین كند، تامین امنیت به خطر می‌افتد، به ویژه وقتی كه به شكل «اینترنت ملی» این طرح ارائه شود.

جی میل، خدمات ایمیل شركت گوگل در بیانیه‌ای در وبلاگ خود توصیه‌های زیر را برای كاربران منتشر كرده است:

حتما از آخرین نسخه Chrome و Firefox استفاده كنید.

از VPN و برنامه‌های دیگر برای حفظ هویت استفاده كنید و به هیچ عنوان مستقیما به سایت‌های مهم از طریق اینترنت ایران وصل نشوید.

ويكي ليكس هك شد

ويكي ليكس هك شد

هنوز مشخص نيست چه گروه يا نهادي اين حمله هكري را انجام داده است
وب‌سايت ويكي‌ليكس بعد از انتشار ده‌ها هزار سند محرمانه وزارت خارجه آمريكا مورد حمله هكري قرار گرفت و مسدود شد.

به گزارش ايتنا از خبرگزاري دانشجويان ايران، سازمان دهندگان ويكي‌ليكس در توييتر اعلام كردند: وب‌سايت ويكي‌ليكس هم‌اكنون مورد حمله هكري قرار گرفته و از دسترس خارج شده است.

سازمان‌دهندگان ويكي‌ليكس از طرفداران خود خواستند براي مشاهده اسناد محرمانه منتشره به وب سايت آينه (mirror) ويكي‌ليكس مراجعه و يا اينكه از يك سيستم جداگانه جست‌وجو (cablegatesearch.net) استفاده كنند.

هنوز مشخص نيست چه گروه يا نهادي اين حمله هكري را انجام داده است.

اين وب‌سايت افشاگر هفته گذشته بيش از ۱۲۵ سند محرمانه و حساس مربوط به وزارت خارجه آمريكا را منتشر كرد كه گفته مي‌شود باعث شرمندگي دولت باراك اوباما، رئيس جمهوري اين كشور مي‌شود.

اموزش لغو عضویت گروههای یاهو (لغو عضویت یاهو گروپ)

در گروه Yahoo عضو شده اید و هر روز ده ها ایمیل دریافت می کنید و از وضع خسته شده اید؟
برای رهایی از این وضع و لغو عضویت در گروه یاهو به آدرس http://groups.yahoo.com بروید.
روی Sign in کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.
در کنار My Groups در سمت چپ صفحه که لیست گروه هایی که عضو آن هستید قرار دهید
روی Manage کلیک کنید.
سپس در صفحه ای که می آیدروی Edit myGroups در بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید.
از هر گروهی که میخواهید خارج شوید، Leave Group را در مقابل آن علامن بزنید.
Save changes را علامت بزنید تا تغییرات مورد نظر شما ذخیره شوند.
اگر هم می خواهید عضو گروه باشید ولی ایمیلی دریافت نکنید، می توانید Delivery Message را در لیست بالا به No Email تغییر دهید.

"مهم" وقتی عرب آمریکانشین برای نام “خلیج فارس” اشک تمساح می‌ریزد

وقتی عرب آمریکانشین برای نام “خلیج فارس” اشک تمساح می‌ریزد

نهضت ایمیلی و پیامکی که برای حفظ نام خلیج فارس در اینترنت شکل گرفته، کابران را برای شرکت در نظر سنجی سایتی متعلق به یک عرب آمریکا نشین، دعوت می‌کند؛ سایتی که هیچ ارتباطی با گوگل ندارد و نتایج عکس را برای جست‌وجوی “خلیج فارس” در اینترنت به همراه دارد.

ماجرا از ایمیل‌های اینترنتی آغاز شد؛ ایمیل‌هایی با عنوان “نجات خلیج فارس” که از کاربران می‌خواست برای حفظ نام خلیج‌فارس و مغلوب شدن نام خلیج عربی، به سایت presian or arabian gulf بروند و در نظرسنجی این سایت به خلیج فارس رأی دهند.

پس از آنکه این درخواست توسط کابران اینترنت، مدت‌ها در سایت‌های مختلف و ایمیل‌ها، وبلاگ‌ها و تالارهای گفت‌وگو دست‌به دست شد؛ از روز گذشته و با نزدیک شدن به مهلت پایانی این نظر سنجی، حس وطن دوستی و عرق ملی، کاربران اینترنت و موبایل را همسنگر کرده است.

حتی صدا و سیما نیز از این قافله عقب نماند و روز گذشته در یکی از برنامه‌های سیما، در زیر نویس و میان برنامه‌های خود مکرراً مخاطبان خود را برای حفظ نام خلیج فارس، به شرکت در این نظر سنجی دعوت کرد.
و امروز مصادف با ۲۴ ساعت پایانی شرکت در نظرسنجی و آخرین روز برای رقم زدن آینده آیندگان و حفظ میراث گذشتگان، طومار ۱۰۰۰ امضای “نجات خلیج فارس”،‌ به عنوان سریع‌ترین راه‌کار اطلاع‌رسانی، به موبایل‌ها رسیده و ۶۰ میلیون مشترک تلفن همراه، آن را دست به دست می‌کنند.

از روز گذشته، بسیاری از مشترکان، پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند که از آنها می‌خواهد “ظرف ۴۸ ساعت فرصت باقی مانده، در صورت دسترسی به اینترنت، به سایت presian or arabian مراجعه و به خلیج فارس رای دهند؛ در غیر این صورت نام خلیج فارس، در سایت گوگل به خلیج عربی تغییر می‌کند.”

واکنش شما به این پیامک چه بود؟

احتمالاً اکثر قریب به اتفاق کسانی که با چنین روش‌هایی به چنین سایت‌هایی راه‌ می‌یابند، بی اهمیت‌ترین موضوع، خود سایت است.

طبق آمار رسمی و آنلاین سایت الکسا، آمار بازدید سایت gulf presian or arabian به آدرس gulf .com presian or Arabian، به لطف همت بلند و روحیه ملی کاربران شاید ایرانی، طی ۷ روز گذشته، ۱۸۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میانگین افزایش بازدید این سایت در تمام ماه گذشته، نسبت به ماه پیش از آن، تنها ۲۰ درصد بوده است؛ به این معنی که بازدید ۳ هفته گذشته این سایت بسیار پایین بوده است.

همچنین با استفاده از اطلاعات whois هر سایت، می‌توان فهمید که چه کسی سایت را ثبت کرده و این اطلاعات را نیز از طریق بی‌شمار سایت،‌ برای مثال وب‌سایت who.is می‌توان بدست آورد.

بر این اساس، سایت gulf presian or Arabian، به نام homam alghorani، یک عرب اهل امارات و در امریکا ثبت شده و پشتیبانی می شود.

در ابتدای ورود به این سایت، جمله بلندی با این مضمون نوشته شده است: ” لطفا آدرس سایت ما را برای کسی ایمیل نکنید و نیز از کسی نخواهید که به سایت ما بیاید و رای دهد؛ زیرا بسیاری از مردم، علاقمند به دریافت ایمیل‌های این چنینی نیستند؛ ضمن اینکه این کار برای محبوبیت و شهرت سایت ما خوب نیست.”

سپس در یک سطر پایین‌تر اعلام شده که ” رای گیری ادامه دارد” و هیچ جای سایت نیز جمله‌ای در رابطه با اتمام مهلت رای‌گیری آورده نشده است.

همچنین آن طور که در ایمیل‌ها و پیامک‌ها عنوان شده، در صورت کسب رای کمتر، خلیج فارس از سایت گوگل حذف خواهد شد؛ اما این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در هیج جای سایت نوشته نشده که نتیجه این نظر سنجی مورد تایید سایت گوگل است، یا به وسیله گوگل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

می‌توان سایت gulf presian or arabian را همان‌گونه که روی مرورگر باز می شود، دید، عبور کرد و سخت نگرفت؛ اما در غیر این صورت، علاوه بر تمام مواردی که از ظاهر سایت قابل استنباط است؛ برخی از کسانی که به این سایت مراجعه کرده‌اند و کمی دقت به خرج داده‌اند، معتقدند که این اماراتی در انتخاب آدرس سایت gulf presian or arabian اندکی زیرکی به خرج داده است.

به این طریق که کلمه Gulf را در کنار کلمه Arabian به کار برده و کلمه Persian را جدا کرده که این کار باعث می‌شود، با هربار بازدید از سایت، در جست‌وجوی گوگل، نتایج جست‌وجوی عبارت ” Gulf Arabian” و کلمه “Persian” بالا برود و این خود باعث افزایش تکرار کلمه Gulf Arabian در گوگل می‌شود.

همچنین افزایش بازدید و افزایش کلیک، باعث بالا رفتن رتبه (page rank) این سایت در گوگل می‌شود و در نتیجه در نتایج جست‌و جو، در ردیف بالاتر قرار می گیرد و رنکینگ بهتر، رفته رفته بر اعتبار سایت می‌افزاید. در نتیجه این موفقیت، دارنده سایت از امکان اخذ تبلیغات و درآمد بیشتر نیز بهره‌مند می‌شود که ‌هم ا‌کنون نیز چند نمونه از این تبلیغات با موضوع Web Hosting در سایت قرار دارد و ای کاش این چنین باشد.

اندک اندک، با قرار گرفتن یک سایت در رتبه‌های بالای نتایج جست‌وجو، به غیر از کسانی که نام خلیج فارس برایشان مهم است مانند ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، سایر افراد نیز با نتایج نظر سنجی این سایت برخورد خواهند کرد.

در این هنگام است که مدیر حقیقی این سایت اختصاصی که اختیار تام‌الاختیار سایت در مالکیت خود را دارد، میتواند پشت کامپیوتر خود بنشیند و نتایج را هر گونه که مایل است، رقم زند. در چنین شرایطی، شواهد حاکی از یک نظرسنجی در خصوص نام فارسی یا عربی خلیج فارس، روی یک سایت به ظاهر معتبر و با رتبه بالا در گوگل است که اکثر کاربران آن، خلیج فارس را به نام عربی می‌شناسند اما در واقع به اعتبار کلیک‌های همان رأی دهنده‌ها و افزایش رنکینگ سایت، برچسب اعتبار به حرف‌های ساختگی‌ مالک آن می زند.

نویسنده: فاطمه سامعی

اجرای طرح اینترنت ملی با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه


موسسه تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات که پیش از این با نام مرکز تحقیقات مخابرات ایران شناخته می شد در مهمترین محور فعالیت خود در بخش شبکه ملی اطلاعات، طرح توسعه محیط های بازشناسی، تولید محتوا و ارائه خدمات چندرسانه ای در شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داد.

بهره برداری از فاز اول شبکه ملی اینترنت تا پایان ۶ ماهه اول امسال نهایی خواهد شد که با راه اندازی آن در مرحله اول، یک شبکه پهن باند برای تامین پهنای باند مورد نیاز فعالیتهای مختلف تجاری و اقتصادی مردم تامین می شود.

در این راستا موسسه تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه بستر مناسب برای گسترش کاربردها و سرویس های الکترونیکی و ایجاد سازمانهای مجازی و سامانه های اطلاعاتی در شبکه ملی اطلاعات را برعهده خواهد داشت.

همچنین این موسسه در محور ایجاد امنیت اطلاعات و سامانه ها، ارزیابی و تحلیلی، امن سازی و ارتقا امنیتی سیستم ها و شبکه های ارتباطی برنامه هایی را در دست اقدام دارد.

در این میان توسعه راهبردهای حوزه افتا و تدوین نظام ها، استانداردها، قوانین، مقررات و رویه های پشتیبان امنیت فضای تبادل اطلاعات از دیگر برنامه ها و طرح های این موسسه در محور ایجاد امنیت اطلاعات و سامانه ها است.

راه اندازی جویشگر ایرانی و نرم افزارهای وابسته و همچنین پیاده سازی سیستم عامل بومی و توسعه نرم افزارهای متن باز از جمله مدل ها و راهکارهای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات است که به عنوان مهمترین برنامه های موسسه تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام شده است.

این موسسه در محور مخابرات ماهواره ای نیز درصدد بومی سازی و توسعه کاربردهای نوین در فناوری مخابرات ماهواره ای است.

توسعه شبکه های دسترسی و توسعه سیستم های انتقال در طرح توسعه شبکه های ارتباطات سیار و سیستم های مخابرات نوری نیز از دیگر فعالیتهای این موسسه عنوان شده و همچنین موسسه تحقیقات فناوری اطلاعات در محور مطالعات راهبردی در توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ، راهبردها و سیاست های اقتصادی و کسب و کار بخش ICTو همچنین حقوق و مقررات این بخش را برعهده دارد.

به گزارش مهر، طبق پیش بینی مسئولان با بهره برداری از شبکه ملی اینترنت برای هر کاربر ایرانی دسترسی به پهنای باند با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در این شبکه درنظر گرفته شده و بحث صادرات محتوا از طریق این شبکه قابل تحقق خواهد بود به نحوی که بتوان محتواهای با ارزش مانند بازیهای رایانه ای و محتواهایی که از نظر تصویر ویدیویی در کشور تولید می شود را به کشورهای دیگر صادر کرد.

منبع : وین بتا

استعفای استیو جابز از مدیریت ارشد کمپانی اپل


سایت های مختلف خبری گزارش داده اند، استیو جابز خالق کمپانی اپل و مدیر ارشد اجرایی آن، خود را بازنشسته کرده است. خبر مذکور توسط وال استریت جورنال، سایت خبری Breaking News و همچنین برخی منابع آگاه تائید شده است.

گفته می شود استیو جابز مایل است تا از این پس اداره کمپانی اپل بر عهده آقای “تیم کوک” (Tim Cook) باشد.

با این وجود، در نامه ای که توسط استیو جابز برای هیات مدیره اپل ارسال شده است، وی درخواست کرده کماکان به عنوان رئیس هیات مدیره و یکی از کارمندان اپل باقی بماند.

به گزارش وین بتا، در نامه ای که توسط استیو جابز منتشر شده چنین نوشته شده است:

من همیشه گفته بودم، اگر روزی فرا رسد که دیگر نتوانم به عنوان مدیر ارشد اجرایی (CEO) کمپانی اپل وظایف خود را به درستی انجام دهم، حتماً آنرا به شما اطلاع خواهم داد و متاسفانه باید بگویم، آن روز فرا رسیده است.

بدینوسیله، من از سمت مدیریت ارشد اجرایی کمپانی اپل استعفا می دهم. با این وجود اگر هیات مدیره اپل موافق باشد همچنان به عنوان رئیس هیات مدیره، مدیر بخش راهبردی (Director) و یکی از کارمندان اپل باقی خواهم ماند.

همچنین، به طور جد پیشنهاد می کنم، آقای تیم کوک به عنوان جانشین من مسئولیت بخش اجرایی اپل را بر عهده گیرد.

معنقد هستم، روزهای درخشان کمپانی اپل و خلاقانه ترین ایده ها در پیش روی آن است. همواره مراقب خواهم بود تا توسعه اپل در مسیر موفقیت آن باشد.

من برخی از بهترین دوستان خود را در کمپانی اپل پیدا کرده ام و از تمامی شما بخاطر آنکه اجازه دادید در طی این سال ها در کنار شما کار کنم، تشکر می کنم.

استیو

طی ماه های گذشته، خبرهای متناقضی در رابطه با وضعیت جسمانی استیو جابز به گوش می رسید.

به گزارش رویتر، بلافاصله با انتشار این خبر ارزش سهام کمپانی اپل ۷درصد افت پیدا کرده است.

link: winbeta.net

با نسخه جديد اسکايپ وارد فيس‌بوک خود شويد

همکاران سيستم- شرکت اسکايپ به‌تازگي با عرضه تازه‌ترين نسخه نرم‌افزار ارائه خدمات تلفن اينترنتي خود به کاربرانش اجازه مي‌دهد بدون خارج شدن از صفحه اسکايپ سري هم به فيس‌بوک خود بزنند.


شرکت اسکايپ چهارشنبه گذشته به طور رسمي تازه‌ترين نسخه نرم‌افزار ارائه خدمات تلفن اينترنتي خود را براي کاربران رايانه‌هاي ويندوزي عرضه کرد، در اين نسخه جديد گزينه‌هاي بيشتري براي استفاده همزمان کاربران اسکايپ از فيس‌بوک طراحي شده است.


نسخه جديد 5.5 اسکايپ براي سيستم‌عامل‌هاي ويندوز به کاربران اجازه مي‌دهد بدون خروج از فضاي اسکايپ با اتصال به فيس‌بوک با دوستان آنلاين خود چت كنند و در همان حال تازه‌ترين آپديت‌هاي دوستان‌شان را مشاهده کنند.


براي اين کار کافي است روي گزينه View menu صفحه اصلي اسکايپ کليک کنيد و سپس با انتخاب گزينهFacebook Friends به فهرست دوستان خود دسترسي داشته باشيد. با اين کليک و بستن صفحهSkype Home مي‌توانيد پست‌هاي جديد ارسال کنيد و ديوار فيس‌بوک خود را ببينيد.


بسياري از کاربران فيس‌بوک حتي يک لحظه هم طاقت دوري از صفحه فيس‌بوک خود را ندارند و دوست ندارند از تاز‌ه‌ترين آپديت‌هاي مربوط به دوستان خود غافل نمانند. شايد همين اشتياق و وابستگي شديد کابران به صفحه فيس‌بوک سبب شده است ديگر شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات مختلف اينترنتي در جهان براي حل مشکل دلتنگي کاربران مشتاق فيس‌بوک چاره‌اي بينديشند و در حد توان، امکان استفاده همزمان از اين شبکه اجتماعي را در کنار ارائه خدمات اصلي خود فراهم کنند.


 تمايل شديد کاربران به فيس‌بوک و غيرقابل تحمل بودن دوري از اين شبکه اجتماعي براي برخي از کاربران تا جايي پيش رفته است که با توجه به ممنوعيت استفاده از شبکه اجتماعي فيس‌بوک در بيشتر سازمان‌ها و شرکت‌هاي جهان، چندي پيش شرکتي به نام Diesel نرم‌افزاري را طراحي کرد که بتوان فيس‌بوک را در محيطي شبيه به اکسل و بدون جلب توجه ديگران استفاده کرد.


اين نرم افزار کم حجم اکسل‌بوک نام دارد، به کمک اين نرم افزار کاربران مي‌توانند بدون جلب توجه با فيس‌بوک کار کنند، محيط اين نرم افزار كاملا مشابه اكسل است و کاربران مي‌تواند با استفاده از آن پست‌ها و پيام‌ها را بخوانند يا با دوستان خود چت کنند.


حال بايد منتظر ماند و ديد که شبکه اجتماعي جديد گوگل پلاس نيز مي‌تواند به اندازه فيس‌بوک محبوب شود تا جايي که شرکت‌هايي مانند اسکايپ گزينه‌اي را هم براي به دست آوردن دل کاربران اين شبکه اجتماعي نوپا اختصاص دهند.


اين در حالي است که گوگل پلاس نيز تاکنون توانسته است رکوردهاي چشمگيري از خود به‌جا گذارد، جذب 20 ميليون کاربر، آن هم تنها در سه هفته نخست از زمان راه‌اندازي و سرعت قابل توجه تحولات در اين شبکه اجتماعي، همگي مي‌تواند حکايت از آينده‌اي روشن براي رقيب تازه فيس‌بوک باشد.   


 Reuters

استقبال اپل از ويندوز 7 مايکروسافت

همکاران سيستم- ويژگي‌هاي منحصر به فرد ويندوز 7 سبب شده است تا پارتيشن Boot Camp رايانه‌هاي مک شرکت اپل هم از اجراي اين سيستم عامل شرکت مايکروسافت پشتيباني کند.


شرکت اپل در مقاله‌اي مربوط به پشتيباني از پارتيشن Boot Camp 4.0، اعلام کرد: پارتيشنBoot Camp که به رايانه‌هاي مک شرکت اپل امکان اجراي سيستم عامل‌هاي ويندوز مايکروسافت را مي‌دهد، هم‌اکنون تنها به سيستم عامل ويندوز 7 نياز دارد.


تمام رايانه‌هاي مک که سيستم عامل Lion روي آن نصب شده است به پارتيشن Boot Camp 4.0 مجهز شده‌اند که اين پارتيشن تنها مي‌تواند ويندوز 7 را اجرا کند و ويندوز‌هاي XP و ويستا با آن سازگار نيست.


بنا بر اعلام اپل، Boot Camp 4.0 به يک ويندوز 7 Home Premium 32 بيتي يا 64 بيتي حرفه‌اي و Ultimate disc نياز دارد. اما به گفته اپل آن دسته از کاربران رايانه‌هاي مک که سيستم‌عامل خود را به Lion ارتقا داده يا از سخت‌افزار‌هاي قديمي مجهز به سيستم‌عامل اوليه Lion  به سخت‌افزارهاي جديد ارتقا مي‌دهند، مي‌توانند از پارتيشن قديمي Boot Camp 3.0 استفاده کنند و ويندوز‌هاي XP و ويستا را اجرا کنند. اين کاربران نمي‌توانند به Boot Camp 4.0 ارتقا يابند.


البته اپل اين را هم گفته است كه اگر رايانه مک شما پارتيشن Boot Camp با ويندوزXP  و ويستا دارد، مي‌توانيد از اين پارتيشن خود استفاده کنيد، اما نمي‌توانيد آن را به Boot Camp 4.0 ارتقا دهيد.


کاربران ديگري که مي‌خواهند ويندوز XP و ويستا را روي Mac OS X 10.7 اجرا کنند مي‌توانند به جاي استفاده از نرم‌افزار مجازي‌سازي مانند نسخه دسکتاپي Parallels براي رايانه‌هاي مک، از Fusion يا VirtualBox اوراکل بهره گيرند.

 


computerworld

گوگل هم حال و هوای ماه رمضان به خود گرفت

پس از یاهو، گوگل هم به سراغ سوژه ماه مبارک رمضان رفت
گوگل هم حال و هوای ماه رمضان به خود گرفت


شرکت گوگل به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از راه‌اندازی یک کانال اسلامی در یوتیوب خبر داد.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت مصری الوفد، این کانال که مکه لایو (Mecca Live) نام دارد، نمازهای پنج‌گانه، نماز تراویح و مراسم عبادی شبانه را به طور مستقیم پوشش می‌دهد.

مهندس وائل الفخرانی مدیر گوگل در مصر و شمال آفریقا در این خصوص گفت: ما یک ماه است که برای آماده‌سازی این کانال کار می‌کنیم، تا شعائر این ماه پرفضیلت را با سرویسی عالی از گوگل ارائه نماییم.

وی مکه لایو را سرویسی برای خدمت‌گذاری به بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانست.

آقای فخرانی در بخش دیگری از سخنانش، در مورد سرویس‌های آتی گوگل برای جهان عرب و اسلام، به پروژه موزه اسلامی، پروژه هنر، سرویس‌های ویژه جشن‌های دینی و پروژه موزه قبطی اشاره کرد.

وی بروکراسی رژیم سابق مصر و عدم ثبات اوضاع در این کشور در شرایط حاضر را دلیل تاخیر گوگل در ارائه این سرویس‌ها عنوان کرد.

بر اساس این گزارش در روز اول ماه مبارک رمضان، تعداد بازدیدکنندگان مکه لایو به بیش از هزار نفر رسیده است.

این عده در نظراتی که ثبت کرده‌اند، به دیده مثبت به این سرویس نگریسته و با ابراز تشکر از گوگل، استمرار آن را خواستار شده‌اند.

گفتنی است سایت خبری – تحلیلی ایتنا چندی پیش در خبری مشابه، از راه‌اندازی یک سایت جدید و ویژه توسط یاهو به مناسبت حلول ماه رمضان خبر داده بود.

باتري‌هاي شفاف

محققان دانشگاه استنفورد موفق به اختراع یک باتری لیتیوم یونی شفاف شده‌اند که از قابلیت انعطاف بالایی برخوردار است.

آينده را از ميان باتري‌هاي شفاف ببينيد!


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، این ابداع از لحاظ هزینه با باتری‌های معمولی کنونی قابل مقایسه بوده و از پتانسیل فراوانی برای کاربردی در الکترونیک خانگی برخوردار است.

شرکت‌های زیادی تاکنون توانسته‌اند با موفقیت ابزارهای تا حدی شفاف مانند قاب عکسهای دیجیتال و تلفن همراه با صفحه کلید شفاف تولید کنند؛ با این حال خوانندگان کتاب الکترونیکی یا تلفن‌های همراه به دلیل یک قطعه گمشده جورچین بیشتر در عرصه هنر مفهومی باقی مانده‌اند.

از آنجایی که مواد فعال در باتری‌ها را در حال حاضر نمی‌توان به صورت شفاف ساخته یا با جایگزین‌های شفاف تغییر داد، ‌محققان دریافتند که باید راهی برای ساخت نوعی باتری پیدا کنند که اجزای غیرشفاف آن به قدری کوچک باشند که با چشم غیرمسلح دیده نشوند.

این محققان یک چارچوب شبکه‌ مانند برای الکترودهای باتری ساختند که هر خط در این شبکه از عرضی برابر با ۳۵ میکرون برخوردار است. نور از میان فواصل شفاف خطوط شبکه که بسیار نازک هستند می‌گذرد و تمام این شبکه را شفاف نشان می‌دهد.

آن‌ها برای اجرایی کردن این ایده سه مرحله فرآیند را پشت سر گذاشتند. ابتدا اینکه از آنجائیکه مواد عادی مانند مس یا آلومینیوم قابل استفاده نبودند، ‌ آن‌ها جایگزین‌های دیگر پیدا کردند. این محققان برای جایگزینی این عناصر از یک ترکیب ارزان شفاف و تا حدی لاستیکی مانند موسوم به «پلی ‌دی متیل‌ سیلوکسان» (PDMS) استفاده کردند.

آن‌ها PDMS را برای ایجاد تراشه‌های شبکه مانند در قالبهای سیلیکونی ریختند. یک غشای فلزی بر روی ترانشه‌ها تشکیل شده و یک لایه رسانا به دست آمد. آن‌ها سپس یک محلول آبکی حاوی مواد الکترود ریز ابعاد نانو را داخل این ترانشه‌ها قرار دادند.

در گام بعدی، محققان یک ماده خاص شفاف ساختند که بین الکترود‌ها قرار می‌گرفت. آن‌ها یک ژل الکترولیت را اصلاح کردند تا دو وظیفه الکترولیت و جداساز را انجام دهد. از آنجایی که جداسازهای موجود در باتری‌های کنونی غیرشفاف هستند، ‌این کار گامی اساسی محسوب می‌شد.

آن‌ها در انت‌ها یک لایه الکترولیت را درمیان الکترود‌ها قرار دادند.

تن‌ها محدودیت موجود این نوع باتری این است که باتری‌های شفاف از قدرتی برابر با نیمی از قدرت باتری‌های لیتیوم یونی برخوردار است؛ اما محققان امیدوارند که پیشرفت در علم مواد بتواند حجم انرژی باتری شفاف را توسعه دهد.

مراقب باشید، اینترنت فراموشکار نیست

کارشناسان معتقدند حذف تصاویر و مطالب ناخوشایند از اینترنت، بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است.

از یک سو در اینترنت میلیاردها صفحه اطلاعات درباره علوم و فنون مختلف یافت می‌شود، و از سوی دیگر تصاویر، فیلم‌ها و نوشته‌های نامناسب و بی‌محتوا نیز در این شبکه کم نبوده و برای خود محلی از اعراب دارد.

هرچند ممکن است برخی کاربران اقدام به انتشار مطالب و تصاویر ناشایستی بکنند اما نباید این نکته را از یاد ببرند که حذف این اطلاعات در آینده شاید بسیار دشوار و یا عملاً غیرممکن باشد.

در واقع این گونه باید فرض کرد که مطالب اینترنت با جوهر نوشته می‌شود نه با مداد.

بنابراین کاربران باید در ثبت محتوای مطالب آنلاین خود به حد کافی دقت به خرج دهند تا در آینده پشیمان نشوند!

نظیر این قضیه، ارسال ناخواسته یک ایمیل حاوی مطالب گزنده، خودمانی و بی سروته است که ممکن است یک کارمند به اشتباه آن را برای مدیر ارشد خود ارسال کند.

این امر به ویژه از آنجایی بیشتر اهمیت می‌یابد که بدانیم بازنشر خبر یا تصویری که در شبکه‌های اجتماعی درج می‌شود، فقط به اندازه چند کلیک ماوس زحمت دارد!

به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه انگلیسی زبان هندو، در همین رابطه یوهانس بوخمن (Johannes Buchmann) مدیر مرکز پژوهش‌های پیشرفته امنیتی در آلمان می‌گوید: هرچند شاید بتوان موارد آزاردهنده را از سایت اصلی و اولیه پاک کرد اما این محتویات ممکن است به سرعت در هر سایت دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

وی معتقد است بر این اساس بسیاری از این داده‌های ناخواسته فقط در وب‌سایت اولیه نگهداری نمی‌شود و لذا خلاص شدن از دست آنها تقریباً غیرممکن است.

هولگر بلچ (Holger Bleich) کارشناس یک مجله آلمانی فعال در حوزه علوم رایانه‌ای به کاربرانی که در چنین مخمصه‌ای گرفتار شده‌اند، توصیه می‌کند برای حذف محتویات ناخواسته از اینترنت ابتدا به شخصی که آن را منتشر کرده و در مرحله بعدی به مدیر سایت میزبان مراجعه کنند.

وی افزود در صورتی که این اقدامات فایده‌ای نداشت، باید از یک وکیل آشنا به موضوع کمک بگیرند.
ایتنا

«گوگل ازدواج»، شغل جدید جوانان عربستانی! جالبه......

 

«گوگل ازدواج» به شغل پردرآمدی برای بسیاری از جوانان عربستان سعودی تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از الشرق الاوسط، موضوع این شغل عجیب و نوظهور، تحقیق درباره رفتار و گذشته پسرانی است که به خواستگاری یک دختر می‌روند.

بنابراین مشخص است که «گوگل ازدواج» هیچ ربطی به سایت اینترنتی گوگل ندارد.

در «گوگل ازدواج» خانواده دختر به ازای پرداخت پول به یک فرد مشخص، از وی می‌خواهند درباره جوان خواستگار تحقیق کرده و جستجوی همه جانبه‌ای در مورد وی به عمل آورند.

این موضوع به ویژه در مورد پسرانی که از خانواده‌های غریب و ناآشنا هستند، بیشتر اهمیت می‌یابد.

فرد پژوهشگر به ازای دریافت مبلغی که معمولاً بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار است، در مورد گذشته پسر خواستگار تحقیق کرده و روابط اجتماعی وی را چه در محل کار و چه در محل سکونتش مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی سپس این اطلاعات را به خانواده دختر تحویل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، یکی از موارد مهمی که پژوهشگر باید دنبال کند، میزان پایبندی داماد آینده به نماز است و این موضوع بخشی از «گوگل ازدواج» محسوب می‌شود.

خارج شدن خانواده‌ها از حالت سنتی و نیز افزایش جمعیت شهرها از جمله عواملی است که تقاضاها برای این شغل را بیشتر کرده است.

عبدالرحمان القحطانی، یکی از جوانانی که این حرفه را برای کسب درآمد انتخاب کرده می‌گوید شغل وی در تمام طول سال مشتری دارد و به ویژه در فصل تابستان که مراسم ازدواج بیشتری منعقد می‌شود، تقاضاها برای آن بیشتر می‌گردد.

بهش بگید...

اگه وقتی میخنده خوشکل تر میشه.
اگه کفشاش خیلی بهش اومدن.
اگه خطش محشره.
اگه صداش بینظیره
اگه خوب شرایط ِ بحرانی رو کنترل میکنه.
اگه بهتون آرامش میده.
اگه میتونه غافلگیرتون کنه.
اگه دوست دارین سربه سرش بذارید که بهتون بگه دیوونه.
اگه بهش میگید رفتم که نرو گفتنش رو بشنوید
اگه مهربونه
اگه ماهه
اگه خوبه
اگه دست هاشو دوست دارید
بهش بگید...
خب؟
بهش بگید...
دیر میشه...

امکان چند مکالمه همزمان در جی‌میل

امکان چند مکالمه همزمان در جی‌میل

همکاران سيستم- اگر  کاربر جي ميل هستيد و قصد داريد در کنار خواندن ايميل‌هاي خود با چندين نفر مکالمه تلفني داشته باشيد، گوگل امکان چند مکالمه تلفني همزمان را در اختيار تمام کاربران سرويس جي ميل خود قرار داده است.


جي ميل از اواخر سال 2008 امکان تماس تصويري و صوتي را فراهم کرده است، همچنين امکان تماس از جي‌ميل به تلفن‌هاي ثابت و گوشي‌هاي همراه آمريکا و کانادا نيز از سال گذشته راه‌اندازي شد.
 
 
گوگل در يکي از وبلاگ‌هاي رسمي خود اعلام کرد كه اين شركت هم اکنون قابليت برقراري چندين مکالمه همزمان را به سرويس مکالمه تلفني خود افزوده است. به‌طوري‌که يک کاربر مي‌تواند با دو نفر مکالمه تلفني داشته باشد البته نمي‌تواند با هر دو آنها به طور همزمان مکالمه کند، اما مي‌تواند يکي را پشت خط نگه داشته و با نفر ديگر صحبت کند، اين سامانه همانند Call Waiting در تلفن‌هاي معمولي عمل مي‌کند.
 
 
کاربر مي‌تواند چندين مکالمه تلفني را از کاربران رايانه‌هاي ديگر دريافت کند، اما اين سرويس تنها مي‌تواند از دو تماس تلفني با تلفن‌هاي غيراينترنتي پشتيباني کند.
 
 
چنانچه يک کاربر در حال مکالمه باشد و بخواهد با نفر ديگري نيز مکالمه داشته باشد بايد نفر اول را در حالت انتظار قرار دهد و براي مکالمه دوم اقدام به شماره‌گيري کند.
 

همچنين در صورت دريافت يک تماس جديد يک پيغام ظاهر مي‌شود و براي تماس‌هاي دريافتي نيز مي‌توانيد نفر نخست را در حالت انتظار قرار دهيد و با نفر دوم صحبت کنيد.
 

گوگل از سال 2011 برقراري مکالمه تلفني رايگان را در اختيار کاربران جي‌ميل گذاشته، که اين اقدام براي رقابت با اسکايپ (Skype) صورت گرفته است.
 

اقدام جديد گوگل و ارائه سرويس چندين مکالمه نيز براي تحقق مکالمه چند نفره همزمان (Conference call) صورت گرفته است. اين سرويس بيشتر قابل توجه صاحبان مشاغل خواهد بود و احتمال مي‌رود اين قابليت به شبکه اجتماعي جديد گوگل پلاس نيز افزوده شود.
 


 
Digitaltrends
 

استخدام بانک اقتصاد نوین

 استخدام بانک اقتصاد نوین

http://www.en-bank.com/Site.aspx?ParTree=11121B12